Selin Aktan biyografisi

Fotoğrafım
istanbul, Türkiye
Selin Melek Aktan, Cerrrahpaşa Tıp Fakültesindeki eğitimini tamamladıktan sonra İngiltere'de College Fashion Design bölümünü bitirdi. Belçikalı bir galeri sahibinin sergi teklifi ile profesyonel sanat hayatına başladı.Anadolu motif ve renklerinden esinlendiği ''orientalpopart koleksiyonuyla 2004 Zurih Art Show'un en avangard sanatçısı seçildi.Çalışmalarını Yunanistan Bulgaristan, Isviçre,Fransa, İtalya Polonya,Avusturya ,Danimarka, Mısır, LosAngeles,NewYork, Miami' de sergileyen Aktan'ın eserleri 2009da USA Museum of the Americas koleksiyonuna alındı. İtalya'daki İnsan Hakları sergisine davet edilen Aktan'ın''Savaşta Çocuk''eseri Caserta Müzesine alınırken,bu konudaki yazısı Amerika'daki surfax tarafından dünyayı besleyen en iyi makaleler arasına seçild.2007 de yayınladığı ''Aşk Selinde Uçuşan Melekler''şiir kitabı ÇYDD yararına satılan Selin,2010da eğitim projelerine destek vermek amacıyla söz ve müziği kendisine ait ''Rüzgarlara Fısıldadım ' 2012de ise ''Şaka gibi herşey''albümlerini çıkarttı.Aktan 2010 da Nişantaşı'nda Apeiron Artplus Galeriyi kurdu.

21 Nisan 2009 Salı

Düs zamanı



Selin Melek Aktan’ın tablo ve heykellerinden oluşan koleksiyonu 05 Mayıs 2009 tarihinden itibaren GALERİ 5’te sergilenmeye başlıyor.

05 Mayıs–06 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek sergi için Selin Melek Aktan;

“Küçük bir çocuk iken hep Kaf dağının ardındakileri merak ederdim. Büyüyünce uçan bir halıya binip üzerine yıldız tozu serpilmiş ülkelerinden içinden geçtim. Kimilerine kendi hayallerimden bıraktım, bazılarından da yeni düşler çaldım. Bir gün sıkılıp sihirli aynamı elime aldım.’’ Ayna ayna söyle bana bu dünyadaki en güzel yer neresi ‘’diye sordum. Zaten cevabını bildiğin soruları sorma diye fısıldadı yumuşak bir ses. Uçan halıma binip güneşin doğduğu yere düşlerimin başladığı bu ülkeye geri döndüm. Sihirli gözlüklerimi takarak aynadan yansıyanlara baktım. Üzerindeki tozu toprağı, silkeleyince gördüklerim beni hep gülümsetti. Dünyanın en eski düşler ülkesinde çeyiz sandığının içinden çıkanlarla resimlerimde ben de kendi masallarımı anlattım.
Haydi, şimdi düş zamanı.” dedi.

Selin Melek Aktan’ ın bugüne kadar çeşitli defalar Fransa, İsviçre, Avusturya, İtalya, Yunanistan Bulgaristan ve Amerika’da sergilediği,2009 yılında Museum of the Americas daimi koleksiyonuna alınan Orientalpop art serisi 5 yıl süren yolculuğuna ara vererek başka ülkelere uçmadan önce İstanbul’ a döndü.

Galeri 5, bu koleksiyonla sizi Aktan’ın renkler, desenler, kuş tüyleri, sihirli aynalar ve taşlarla süslü dünyasında bir düş görmeye davet ediyor.

Hiç yorum yok: